contacte: anticapitalistes@anticapitalistes.net

 



 

Anticapitalistes

  
dimarts 10 de novembre de 2009 | Manuel
Fins sempre Chris, pel socialisme i per la revolució


Reproduïm la nota del col·lectiu En Lluita en relació amb la mort de Chris Harman, economista i dirigent del Socialist Workers Party d’Anglaterra. En l’adreça de la Font reproduïda dalt es poden trobar articles de Harman.


Benvolguts camarades, amb gran pesar ens assabentem de la tràgica mort del nostre company i estimat amic Chris Harman. Aquesta terrible notícia ens va arribar minuts abans de començar la nostra assemblea anual, un esdeveniment al que el Chris havia assistit diverses vegades. Chris va ser un punt de referència per a milers de socialistes a tot el món i particularment per nosaltres a l’Estat espanyol. Va assistir a la nostra primera assemblea al 1995 i a moltes més des de llavors.

Tant quan ens va visitar com quan ens rebia a la seva casa de Londres durant les jornades de Marxisme aquests últims 15 anys, va ser una font constant de consells i inspiració per a nosaltres. En lluita no hauria estat la mateixa sense el seu suport constant. Avui hem acabat la nostra assemblea amb un homenatge cap a ell i a tot el que ha significat per a nosaltres. La seva mort és una pèrdua incalculable per a tots els socialistes, però com va dir Miguel Sanz, un dels nostres companys de Sevilla al clausurar la nostra assemblea estatal, el millor homenatge que podem rendir a Chris és continuar amb la feina a la que va dedicar la seva vida.

Fins a sempre Chris.

Pel socialisme i per la revolució.

En lluita, 8 de novembre 2009

Nota enviada al Comitè Central del Socialist Workers Party

Si desitgeu enviar missatges de condolences per favor, envieu-los a martins@swp.org.uk i ens assegurarem que els rebin la seva companya Talat i la seva família.

Chris Harman: una vida en el corazón de la lucha

Chris Harman, editor de International Socialism y miembro del comité central del Socialist Workers Party (SWP), murió de un paro cardiaco el 6 de noviembre. Tenía 66 años. Nosotros/as, y otros en la IV Internacional, nos unimos a las condolencias a la familia de Chris, amigos y compañeros.

Socialista revolucionario convencido durante toda su vida adulta, Harman desempeñó un papel clave en la fundación del periódico Socialist Worker y en su edición hasta el año 2004. Harman fue un internacionalista desde el primer día. Esto se reflejó en miles de ocasiones, desde su participación en la Campaña de Solidaridad con Vietnam a finales del 1960 hasta el lugar simbólico de su muerte: El Cairo.

Harman fue un erudito, dotado como escritor, orador, editor y economista. Su libro The lost revolution:Germany 1918-1923 es una herramienta poderosa para todos los socialistas revolucionarios . Su mayor obra, A People’s History of the World es de un valor incalculable.También destacó como activista y dirigente del SWP y su precursor, el grupo Internacional Socialists. Harman desempeñó un papel importante en ayudar a desarrollar una dirección política de la organización y en la explicación de sus propuestas a una audiencia radical. Su famoso debate en 1992 con Ernest Mandel sobre las dictaduras burocráticas estalinistas en Quatriéme Internacional (ahora ContreTemps) fué traducido al inglés y salió a imprenta como The Fallacies of State Capitalism. Su análisis de la escisión del SWP de Respect fue tenida en cuenta incluso por aquellos que se opusieron a la decisión del SWP: fue traducido por Inprecor y publicado en Respect: Documentos de la crisis como la más clara exposición del punto de vista del SWP.

Harman asumía su rol en el liderazgo del SWP, pero eso no le impidió tener una relación de trabajo fraternal y transparente con socialistas que no eran del SWP. El mes pasado fue uno de los participantes en el seminario de economistas del IIRE, en el que la mayoría de los participantes eran miembros de la Cuarta Internacional. Durante su estancia en Amsterdam participó también en un acto público organizado por Grenzeloos,la revista de la Cuarta Internacional en los Países Bajos.

Como uno de nuestros compañeros, Clement, ha dicho al enterarse de la noticia: "Harman fue para mí la persona a través de la cual descubrí el marxismo, que demostró y puso de manifiesto que el compromiso revolucionario era compatible con la alta exigencia en investigación científica para entender y cambiar el mundo”. La grandeza de miras de Harman, sus libros y artículos, su trabajo en la lucha y la contribución que hizo al desarrollo de la conciencia socialista de decenas de miles de personas son un monumento acorde a su vida revolucionaria.

Consejo Editorial de Socialist Resistance

7 de noviembre 2009


A la mateixa secció:


Italia: Crisis y escisión del Partido Democrático (PD), orígenes y consecuencias…


[VÍDEO] Conversa entre Gala Pin (BComú) i Gabriela Serra (CUP)


França: Si no som nosaltres, qui?


Francia: Encuentro con Philippe Poutou, candidato presidencial del NPA


Podem davant de si mateix


Cap a on va Podem? Classe, populisme i moviment


El país dels comuns


Iglesias derrota Errejón i pren el control de Podem


Camino de Vistalegre II: Podemos ante sí mismo


David Fernàndez: ’Amb els 26.000 milions de frau fiscal es podria refer tot un país’

Creative Commons License Esta obra est� bajo una licencia de Creative Commons by: miquel garcia -- esranxer@gmail.com